Obóz żeglarski klasy IVa
Dodany przez admin dnia 21.06.2015
Pełna Treść

Obóz żeglarski klasy IVa

Od 15 do 19 czerwca 2015r. klasa IVa uczestniczyła w szkoleniowym obozie żeglarskim w Borsku. Po przybyciu do OW "LARGO" i zakwaterowaniu się, ruszyliśmy przygotowywać łodzie klasy OPTIMIST, aby móc rozpocząć przygodę na wodzie. Po skończonej pracy nadszedł czas na relaks, czyli kąpiel w jeziorze i opalanie. Woda dla niektórych była ciepła, a dla niektórych zimna :). Później pyszny obiadek i popołudnie spędziliśmy na kajakach okrążając jedną z wysp. Lekko zmęczeni wiosłowaniem poszliśmy na zajęcia z p. Marią Narloch, która przygotowała dla nas gry i zabawy integrujące grupę. Bawiliśmy się m.in. w teatrzyk, domino oraz były zabawy z chustą. Kolejny dzień spędziliśmy na wodzie pływając łódkami klasy OPTIMIST i OMEGA oraz grając w gry sportowe na boisku. Następnego dnia czekała dla nas niespodzianka, czyli rejs jachtami po Jeziorze Wdzydzkim do Wdzydz Kiszewskich, gdzie zwiedziliśmy skansen i weszliśmy na wieżę. Tego dnia pogoda była wspaniała. Trochę się opaliliśmy. Po powrocie czekała już na nas p. Maria Narloch, aby przeprowadzić z nami zajęcia o przemocy. Wreszcie nadszedł oczekiwany dzień chrztu. W czwartkowe popołudnie trenerzy p. Waldemar Pestka, p. Tomasz Kędzierski oraz klasa Va pod opieką p. Eweliny Bąk przygotowali dla nas niezapomniany chrzest, na którym uczniowie klasy IVa m.in. musieli wykonać węzły, wędrować na kolanach po szyszkach, czołgać się pod żaglami po szyszkach i pokrzywach, nurkować w łódce z rybami, jeść miksturę przygotowaną według przepisu Va, przełożyć się przez koło ratunkowe w celu otrzymania klapsa wiosłem, pocałować rybę czy dać się pomalować miodem. A wszystko po to, by dołączyć do grona wilków morskich i otrzymać własne żeglarskie miano. Po chrzcie uczniowie wraz z rodzinami zasiedli przy ognisku. Rodzice mieli okazję posłuchać szant w wykonaniu swoich dzieci. Ostatniego dnia młodzi żeglarze pływali rowerami wodnymi i nabywali umiejętności stawiania wywróconej łodzi. Po pięciu wspólnych dniach pełnych przygód wróciliśmy do domu :)
Uczniowie klasy IVa wraz z wychowawcą dziękują p. Tomkowi i p. Waldkowi za wspaniale przygotowany obóz, niezapomniane chwile na wodzie i lądzie oraz dzielenie się swoim doświadczeniem. Z niecierpliwością czekamy na kolejny obóz. Ahoj!