"ZDOLNI Z POMORZA". WARSZTATY KREATYWNEGO PISANIA
Dodany przez admin dnia 08.12.2019
Dwie uczennice naszej szkoły: Bogna Knuth (VIIc) oraz Julia Kaszubowska (VIIa) 28 listopada br. wzięły udział w warsztatach kreatywnego pisania, które w ramach systemu „Zdolni z Pomorza” z młodymi miłośnikami słowa poprowadziła Małgorzata Warda.
Podczas spotkania autorka opowiedziała o sobie i swojej twórczości oraz poprowadziła lekcję kreatywnego pisania. Siódmoklasistki dowiedziały się, m.in. jakie cechy musi mieć bohater, aby czytelnik mógł się z nim identyfikować, co zrobić, by opowieść nie była nudna, jakie są sposoby na stworzenie fascynującej akcji opowieści i jakim językiem należy operować przy pisaniu. Pisarka przybliżyła także zagadnienie rynku wydawniczego i prawa autorskiego.
Pełna Treść

„ZDOLNI Z POMORZA”.
WARSZTATY KREATYWNEGO PISANIA

Dwie uczennice naszej szkoły: Bogna Knuth (VIIc) oraz Julia Kaszubowska (VIIa) 28 listopada br. wzięły udział w warsztatach kreatywnego pisania, które w ramach systemu „Zdolni z Pomorza” z młodymi miłośnikami słowa poprowadziła Małgorzata Warda.
Małgorzata Warda to nie tylko pisarka, ale malarka i rzeźbiarka, absolwentka ASP w Gdańsku. Jest autorką m.in. takich powieści jak: „Ominąć Paryż, „Miasto z lodu” „Ta, którą znam” czy „Jak oddech” oraz autorką kilku tekstów piosenek zespołu Farba. Jej książka dla młodzieży „5 sekund do lo” otrzymała tytuł „Książka Roku 2015” Polskiej Sekcji IBBY. W roku 2017 ukazał się drugi tom „5 sekund do Io. Rebeliantka”.
Podczas spotkania autorka opowiedziała o sobie i swojej twórczości oraz poprowadziła lekcję kreatywnego pisania. Siódmoklasistki dowiedziały się, m.in. jakie cechy musi mieć bohater, aby czytelnik mógł się z nim identyfikować, co zrobić, by opowieść nie była nudna, jakie są sposoby na stworzenie fascynującej akcji opowieści i jakim językiem należy operować przy pisaniu. Pisarka przybliżyła także zagadnienie rynku wydawniczego i prawa autorskiego.
Na pytanie: Jaka postawa powinna cechować ucznia, który chce pisać ciekawe teksty?, dziewczęta po spotkaniu autorskim zgodnie odpowiedziały: „Powinien przede wszystkim czytać i rozmyślać, jak tekst jest zbudowany”.
A zatem bierzmy się do czytania ( I do pisania)!
Maria Gajewska