Biuletyn Informacji publicznej  Stowarzyszenie Przyjaciół "Jedynki"Szkoła Promująca Zdrowie
   GłównaPocztaKontaktE–podręcznikiGoogle AppsOffice 365E-dziennikPlan lekcji
Sobota, 21 września 2019 r. Do WAKACJI tylko 279 dni.    
Nawigacja
  Strona główna
Start
Szukaj
Księga Gości
Archiwum Newsów

  Komunikacja
Kontakt
Forum Dyskusyjne
Foto Galeria
Galeria plastyczna
Ciekawe Linki

Użytkownicy
Dodaj News
Dodaj Link
Dodaj Artykuł

  Downloads
Pliki do Pobrania

  Dokumentacja
F.A.Q
Autor
Polityka prywatności
» Dokumenty
Projekt

Insta.Ling
skuteczna nauka słówek
Gość
Zaloguj się
Członków Online
Gości Online: 5
Brak członków online

Zarejestrowani użytkownicy: 665
Najnowszy zarejestrowany: sp1historia

Twój IP: 3.80.4.76
Prace plastyczne
Losowe Zdjęcie
6g
6g
Zdjęcia klasowe 2004/2005
Najnowsze artykuły
Dla ósmoklasisty
"Kim jest uczeń zdo...
Rola zajęć pozalek...
Hospitacja na wychow...
Niepowodzenia szkoln...
Wątków na forum
Najnowsze tematy
Edytowanie strony
To o czym gadamy?
Sklepik
Konkurs-zbieranie na...
Korepetycje.
Najciekawsze tematy
........Dyskoteki... [19]
Panie kaziku!!! [8]
Sklepik [7]
Mundurki - co o t... [6]
Konkurs-zbieranie... [3]
Top 5 Downloads
Arkusz dostosowan... 29476
Arkusz dostosowan... 28061
Testy kompetencji... 16686
Program naprawczy... 14314
Program naprawczy... 12760
Top 5 Links
Wirtualna Polska 65535
FreeFoto 65535
Epublikacje 65535
Gimnazjum Czersk 63883
Gry po szkole 44942
Hospitacja na wychowaniu fizycznym

HOSPITACJA DIAGNOZUJ¡CA NA ZAJĘCIACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Jako nauczycielka wychowania fizycznego przeprowadziłam lekcję otwartą dla nauczycieli nauczania zintegrowanego i praktykantki Magdaleny Mrózek w formie hospitacji diagnozującej w klasie VI E i F. dziewcząt . Lekcje tę wcześniej hospitował dyrektor szkoły . Celem zajęć było zbadanie osiągnięć uczennic w zakresie opanowania podstawowych elementów techniki gry w piłkę koszykową po trzyletnim cyklu nauczania. Kończąc pracę z tą klasą chciałam uzyskać odpowiedź na pytanie „ Na ile moje metody pracy są skuteczne w nauczaniu techniki gry w piłkę koszykową ?” Doszłam do wniosku, że metoda diagnozy będzie w tym przypadku najwłaściwsza.
Hospitacja diagnozująca jest zawsze ukierunkowana na ucznia, posiada bardzo wiele plusów, do których zaliczyłabym przede wszystkim:
  • uświadamia nauczycielowi jego ważną rolę w szkole,
  • mobilizuje nauczyciela do systematycznej pracy na wysokim poziomie,
  • zmniejsza dystans między nauczycielem ( hospitowanym ) i dyrektorem (hospitującym),
  • ogranicza stres hospitacyjny obu stron,
  • zwiększa odpowiedzialność nauczyciela,
  • daje wartościowe informacje o rozwoju dzieci,
  • ukierunkowuje przyszłościowo,
  • jest okazją do wymiany poglądów,
  • znika bariera specjalizacyjna przedmiotu,
  • pozwala stawiać diagnozy istotne dla pracy pedagogicznej.
Jak już wcześniej wspomniałam, zajęcia przeprowadziłem z grupą dziewcząt z klasy szóstej o przeciętnej sprawności fizycznej. Na lekcji obecne były wszystkie uczennice, nawet te najsłabsze, gdyż pominięcie ich mijałoby się z celem i taka hospitacja nie miałaby sensu. Sporządziłam arkusz hospitacyjny, w którym umieściłem umiejętności podlegające diagnozie. Uczniowie prezentowali po kolei założone przeze mnie wcześniej ćwiczenia w granicach 3-4 minut każde. Przyjęłam następujące kryteria oceny umiejętności: wykonują wszyscy, większość, niektórzy, nikt lub prawie nikt. Ze względu, że diagnozy dokonują często osoby bez przygotowania merytorycznego, doszłam do wniosku, że tego typu ocena będzie najwłaściwsza i nie powinna sprawić żadnych trudności osobom dokonującym diagnozy. Każdy z zaproszonych gości otrzymał przed lekcją po jednym egzemplarzu arkusza, na którym zaznaczał poziom opanowania danego ćwiczenia. Uczniowie prezentowali po kolei założone przeze mnie wcześniej ćwiczenia w granicach 3-4 minut każde. Obserwując ich starania doszłam do wniosku, że wszyscy ćwiczą na maksimum swoich możliwości, i że obecność tak licznego audytorium wpłynęła na nich bardzo korzystnie, co muszę przyznać nieco mnie zaskoczyło. Oczywiście dobór zastosowanych ćwiczeń może być inny, uwzględniający poziom umiejętności dzieci, możliwości sprzętowe szkoły oraz liczebność ćwiczących grup.
Hospitacja ta była formą zajęć otwartych, która miała na celu również podzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami.
Po przeprowadzeniu kilku lekcji, które były diagnozowane w ten sposób zdecydowanie polecam każdemu nauczycielowi stosowanie tego rodzaju mierzenia jakości swojej pracy, które mnie osobiście przyniosło wiele satysfakcji i spowodowało, że hospitacja nie kojarzy się z czymś koniecznym, nie zawsze miłym.
Ewa Pruszak – nauczycielka wychowania fizycznego SP1 Czersk
Podręczniki
Wykaz podręczników na nowy rok szkolny 2019/2020, które należy zakupić we własnym zakresie
Klasy 1-8
Oddziały przedszkolne
Menu
DLA RODZICÓW
DLA NAUCZYCIELI
PANEL INFORMACYJNY
DLA ÓSMOKLASISTY

Menu obiadowe

Prawo szkolne
O szkole
Czersk i okolice
Stowarzyszenie

SU
ZHP
Pedagog i psycholog
Logopeda
Rzecznik Praw Ucznia
Rycerstwo

Zajęcia pozalekcyjne
Kategorie newsów
Terminarz 2019/2020
Sukcesy i uroczystości

Promocja Zdrowia
Ekologia
Sport
Żeglarstwo
Języki obce i regionalne
Biblioteka
Świetlica

Opracowania n-li
Plan lekcji

Najlepsi uczniowie
Gazetka szkolna
Rozrywka
Różne
Dla ucznia
Regulaminy
Konkursy 2018/2019

Turnieje AGAR.IO
AGARIO-2016
AGARIO-2017

E-Matematyk Roku
Wszystko o konkursie
Logowanie

Zadania i ćwiczenia:
Zadania interaktywne

Przedmioty
Technika:
Technika (K.Mróz)

Historia:
Historia (M.Talewski)

Informatyka:
Informatyka (K.Kosecki)
Nasze Konkursy
Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Bezpieczne Wakacje"

REGULAMIN
Wyniki poprzednich edycji konkursu:
rok 2019
rok 2018
rok 2017
rok 2016
rok 2015
rok 2014
rok 2013
rok 2012
rok 2011
rok 2010
rok 2009
rok 2008
rok 2007
rok 2006
Księga gości
KSIĘGA GOŚCI

STARA KSIĘGA GOŚCI
43196568 Unikalnych Wizyt
Powered by PHP-Fusion © 2003-2019
Kazimierz Kosecki SP1 Czersk
Theme Designed by: Brimstone