Spotkanie w Błękitnej Krainie
klas pierwszych z okazji Dnia Ziemi
Dzień Ziemi 20 kwietnia 2004r. klasy pierwsze
W dniu 5 kwietnia klasy pierwsze i wychowawcy otrzymali zaproszenia do udziału w zabawach z okazji ŚWIATOWEGO DNIA ZIEMI.
Na holu informowały o tym plakaty.
W dniu 20 kwietnia spotkanie klas pierwszych na sali gimnastycznej.
- Powitanie uczniów i wychowawców przez p. J. Kulesza
i p. Ewelinę Czarnowską.
- Krótkie wprowadzenie na temat Dnia Ziemi.
Dzień Ziemi to święto obchodzone corocznie 22 kwietnia. Tego dnia mieszkańcy Ziemi przekazują sobie przesłanie, prawdę o tym, że człowiek bez przyrody istnieć nie może.
- Rozmowa z dziećmi na temat "Ziemia nasza planeta" pytania
zadawane uczniom:
- Nasza planeta nazywa się ZIEMIA
- Mieszkańcy Ziemi to ZIEMIANIE
- Kto wskaże gdzie na sali widoczna jest kula ziemska
Na sali znajduje się rysunek przedstawiający kulę ziemską, także wyrazy wyjaśniające -Co znajduje się na kuli ziemskiej?
LUDZIE, ROŚLINY, ZWIERZĘTA, MORZA, RZEKI, GÓRY, OCEANY, POWIETRZE.
N. Co znajduje się na naszej planecie?
Uczniowie podchodzą i przypinają wyrazy na zamieszczonej kuli ziemskiej.
- Pojawienie się MORZA ( osoba prowadząca przebrana za morze)
Co do nas przybyło? MORZE
Posłuchajcie co ma nam dopowiedzenia!
MORZE
"Ja Morze straszny mój los. Ach los! Góry śmieci rosną- zatykać nos!
Straszna ma dola- ach dola! Brak czystej wody- o pomoc wołam! Choć ładna pogoda już nie ujrzysz dzieci bo kąpiel wzbroniona! Ryby w mej wodzie już życia nie mają. Pomóżcie mi wybrnąć z tej niedoli!"
Rozmowa z Morzem
N. Czy chcecie takie morze oglądać?
N. A czego chcecie?
U. Id, Ie, If,
U. .........
N. A czego chce Ig? Ia?
U. Czystej wody dla zdrowia i urody!
N. A co nie podoba wam się w morzu, które do nas przybyło?
Zdejmowanie elementów nie ciekawych, brzydkich przez wybrane dzieci.
N. Jakie ma być morze dowiecie się po rozwiązaniu zadania.
- Praca dzieci- rozwiązanie hasła
Na przygotowanych kartkach zadania do wykonania z dodawaniem i odejmowaniem, uporządkowanie wyników od najmniejszego do największego, odwrócenie kartek i odczytanie hasła "BŁEKITNE MORZE WAŻNE JEST O CZYM DZEICI WIEDZĄ TEŻ"
- Tworzenie pięknego morza z przygotowanych elementów.
Klasy podzielone na zespoły wykonują rożne zadania przygotowane w kopertach z odpowiednim znaczkiem: statek, ryby ............
N. Spróbujecie teraz sami stworzyć morze czyste, przejrzyste, pełne zwierząt i roślin - ekologiczne.
Będziecie małymi ekologami. A co robi ekolog?
U. .........
N. W tworzeniu morza pomogą wam zadania w kopertach.
- zespół- układanie z puzzli statku i naklejanie na kartkę, pokolorowanie obrazka,
- zespół - wyklejanie z kół kolorowego papieru zwierząt: orki, rekina, żółwia, . kraba, ośmiornica, wieloryb, delfin
- zespół - kolorowanie dużych rybek.
- zespół -kolorowanie muszli, koralowców.
W czasie wykonywania zadań wykonywanie okrzyku " BŁEKITNE MORZE WAŻNE JEST O CZYM DZIECI WIEDZA TEŻ"
- Umieszczenie wykonanych elementów na przygotowanym morzu.
- Rośliny
- Małe zwierzęta
- Duże zwierzęta
- Przybycie Morza z podziękowaniem
"Wspaniały los, już nie zatkany nos. Czysta woda, ładna pogoda. Uśmiech dzieci, kąpiel dozwolona. Ryby w wodzie pływają, wszyscy wspaniałe życie mają."
- Przypięcie statków przez poszczególne klasy
- Hasło odkrywane przez Morze i wspólne odczytanie
- Zaproszenie do rejsu po wspaniałym, czystym morzu.
- Każda klasa tworzy wąż wraz z wychowawcą, każdy kładzie jedną rękę na barku kolegi, druga ręka będzie naśladować pływanie. Zabawa odbywać się będzie do piosenki " Parostatek".
- Podziękowanie klasom i wychowawcom oraz wręczenie dyplomów za udział w zabawie w Błękitnej Krainie.
Opracowały i przeprowadziły:
Janina Kulesza
Ewelina Czarnowska
|