Biuletyn Informacji publicznej  Stowarzyszenie Przyjaciół "Jedynki"Szkoła Promująca Zdrowie
   GłównaPocztaE–podręcznikiGoogle AppsOffice 365E-dziennikPlan lekcjiFilm o szkole
Wtorek, 23 kwietnia 2024 r. Brak aktualizacji strony od 596 dni.    
Opracowania
» Arkusze (2)
» Konkursy (2)
» Konspekty (6)
» Projekty (3)
» Referaty (11)
» Scenariusze (1)
» Testy (1)
» Uczniowie (2)

Wyszukiwarka działu:

Ślubowanie klas I

SCENARIUSZ ŚLUBOWANIA KLASY PIERWSZEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ŁUBNEJ

Jedną z form pracy z dziećmi w klasach I- III jest forma zabawowa. Doskonałym przykładem takiej pracy jest uroczystość ślubowania klasy I, podczas której nie jest najważniejsza recytacja okazjonalnych wierszy. Liczy się przede wszystkim dobra zabawa, podczas której realizujemy cele dydaktyczno - wychowawcze.
Na zajęciach muzycznych dzieci nauczyły się piosenek "Uczeń pierwszej klasy" i "Idę do szkoły". Ponadto nauczyły się krótkich wierszyków. Następnie wykonały zaproszenia dla rodziców.
Istotną rolę stanowiła dekoracja sali. Nad wejściem do sali umieszczono napis "SZKOŁA". Na tablicy, nad którą wisiało godło umieszczono uśmiechnięte "buźki" pierwszoklasistów. Przygotowano udekorowane stoliki dla rodziców oraz wyeksponowano miejsca dla pierwszaków i miejsca dla kolegów z innych klas. Ściany ozdobiono pracami plastycznymi pierwszaków.

I część

Przez wejście z napisem "Szkoła" wchodzą pierwszoklasiści i mówią wspólnie wiersz:
Idą pierwszaki, dawne maluchy. Jeden w drugiego to same zuchy.
Buzie umyte i ręce czyste, każdy na plecach dźwiga tornister.
Z bijącym sercem stają przed szkołą. Jak im tu będzie? Chyba wesoło.

Dzieci ustawione są przodem do rodziców i kolegów.
Nauczyciel wita zebranych i pyta dzieci o cel spotkania. Informuje, że już w dawnych czasach odbywało się pasowanie żaków i przyjmowanie ich do grona uczniów. Uczniowie siadają na swoich miejscach i oglądają program przygotowany przez kolegów z innych klas.

Po obejrzeniu występu kolegów, pierwszoklasiści dowiadują się, że mogą być pasowani na prawdziwych uczniów, jeżeli wykażą się określonymi umiejętnościami.

II część

Klasa I śpiewa piosenkę "Uczeń pierwszej klasy".
Zostaje ogłoszony pierwszy konkurs (plastyczny).
  • Uczniowie dobierają się parami(4 pary ). Jedno dziecko w parze z zasłoniętymi oczami na rozpiętym arkuszu papieru rysuje flamastrem domek, a drugie naprowadza mówiąc np. rysuj niżej, wyżej, w prawo, w lewo. Następnie wszyscy oceniają efekt pracy brawami.
  • Dzieci losują zagadki. Nauczyciel czyta wybraną zagadkę, a dziecko udziela odpowiedzi. W razie trudności prosi o podpowiedź kolegów.
  1. To zwierzę ma dobre zwyczaje, bo codziennie mleko daje.
  2. Pomarańczowa marchewka jest, a ona choć okrągła, pomarańczowa jest też.
  3. Krzywo chodzi nieboraczka, lubi pływać, zwie się . . . (kaczka).
  4. Mieszka w małym domku, pilnuje dużego. Miły jest dla swoich, nie znosi obcego. . . . . . (pies).
  5. Mieści w sobie TOR i STER. Na plecach co dzień do szkoły chodzi. (tornister).
  6. Domowy ptak co jajka znosi. Ma mały grzebyk. Często pstre piórka nosi (kura).
  7. Choć się w ciemnej dziupli chowa, mówią, że to mądra głowa (sowa).
  8. Czerwone nogi i białe piórka, przed nim do wody żaby dają nurka.
*Sprawdzimy czy uczniowie mają dobrą pamięć, czy pamiętają swoje wierszyki.
1 dziecko:
Obudziłem się dzisiaj przed świtem. Patrzę - a pod moim balkonem stoi ogonek złożony z następujących liter.

2 dziecko:
A w ogonku, jak ogonku, każdy wie - F uważa, że powinno stać przed E. (demonstrowanie liter)

3 dziecko:
B bez przerwy kogoś beszta. C - się ciska -"Pan tu nie stał". I z J zgodzić się nie mogą, K - kopnęło w kostkę kogoś.

4. dziecko:
Ł - ma łokcie, więc się pcha, żeby wepchnąć się przed A N - tarmosi M za ramię: " TY się ze mną miejscem zamień !"

5. dziecko:
O - obraża się na wszystkich, że mu włażą na odciski, P- pilnować chce porządku, R - namawia do rozsądku.

6 dziecko:
S - się skarży: "Ja się boję, że mi zajmą miejsce moje !" T- nie może złapać tchu.

7 dziecko: W - chce wepchnąć się przed U, Z - osuwa się zemdlone, a D- drze się pod balkonem:

8 dziecko:
"Całą noc już tu stoimy (...) nie możemy dłużej stać, do nauki czas się brać i za miesiąc albo dwa już rozróżnisz każdą z nas".

Wszystkie dzieci śpiewają na melodię piosenki "Dostał Jacek elementarz"
My się szkoły nie boimy,
choć i praca czeka nas.
Śmiało do niej dziś wkroczymy,
bo nauki nadszedł czas.
Ref. Hejże hej, hejże ha, każdy minę raźną ma.
Teraz sprawdzimy czy uczniowie umieją liczyć.
Każdy uczeń z bukietu papierowych kwiatów wybiera kwiat z działaniem matematycznym, odczytuje i podaje wynik (np. 2+3=).

Wszyscy otrzymują brawa za dobrze rozwiązane działania.

* Nauczyciel mówi na temat potrzeby respektowania ustaleń regulaminu szkolnego. Proponuje, żeby uczniowie klasy I odgadli, które zadania powinny znaleźć się w kodeksie ucznia. (Uczniowie na TAK podnoszą rękę do góry ).
  1. Krzyczymy i piszczymy podczas przerw.
  2. Opiekujemy się słabszymi i nieśmiałymi kolegami.
  3. Podkładamy nogi kolegom.
  4. W czasie przerw kulturalnie spacerujemy po korytarzu.
  5. Jemy śniadanie w czasie lekcji.
  6. Pilnie pracujemy na lekcjach.
  7. Szanujemy swoje podręczniki.
  8. Rzucamy papierki na trawę i podłogę.
  9. Łamiemy gałęzie drzew i krzewów.
  10. Dbamy o ład i porządek w sali lekcyjnej.
  11. Wyśmiewamy się z innych kolegów.
  12. Szanujemy dorosłych i kolegów.
* Uczniowie śpiewają piosenkę "Idę do szkoły".
* Następne zadanie polega na tym, aby wybrany przedstawiciel klasy z zasłoniętymi oczami prawidłowo po dotyku rozpoznał swoją nauczycielkę(do zabawy zapraszamy kilkoro rodziców).

* Na zakończenie części zadaniowej uczniowie wspólnie recytują fragment wiersza.
Moja siostra w piątej klasie, w trzeciej klasie jest mój brat.
A ja jestem uczniem pierwszej, bo mam tylko siedem lat.
I tak sobie obiecuję: od początku równy krok!
Muszę przejść do drugiej klasy, mam przed sobą cały rok!

III część

Pierwszoklasiści wykonali prawidłowo wszystkie zadania, pięknie śpiewali i recytowali wierszyki, rozwiązali zagadki, rozpoznali swoją wychowawczynię. Mogą przystąpić do ślubowania.
Przed ślubowaniem muszą połknąć "tabletkę mądrości" i wypić "eliksir wiedzy", żeby chętniej i skuteczniej się uczyć. (cukierek rozpuszczalny i sok z cytryną ).
Koledzy z klasy II wręczają "Tabletki" i napój w kubkach. Pierwszaki piją napój przez słomkę.
  • Dziecko z klasy II podchodzi do ustawionych w dwu rzędach pierwszoklasistów (dzieci stoją przed Godłem) i pyta słowami wiersza Wł. Bełzy:
    • Kto ty jesteś ?
    • Polak mały.
    • -Jaki znak twój ?
    • Orzeł Biały.
    • Gdzie ty mieszkasz ?
    • Między swymi.
    • W jakim kraju ?
    • W polskiej ziemi.
    • Czym ta ziemia ?
    • Mą Ojczyzną.
    • Czym zdobyta ?
    • Krwią i blizną.
    • Czy ją kochasz?
    • Kocham szczerze.
    • A w co wierzysz ?
    • W Polskę wierzę.
    Pierwszoklasiści podnoszą prawą dłoń i powtarzają za uczniem klasy II słowa ślubowania:
    "Ślubuję uroczyście uczyć się bardzo pilnie.
    Dbać o dobre imię szkoły i swojego domu rodzinnego.
    Ślubuję uczyć się, żyć i pracować dla dobra mojej Ojczyzny".

    Po ślubowaniu wychowawca (lub dyrektor) dokonuje specjalnym kolorowym ołówkiem pasowania każdego ucznia, mówiąc:
    "Bądź dobrym uczniem i miłym kolegą".
    Po złożeniu przysięgi i dokonaniu aktu pasowania, życzenia składa przedstawiciel rodziców.
    * Uczniowie otrzymują znaczki - emblematy "Uczeń klasy I".
    * Uczniowie klasy I otrzymują dyplomy, przybory szkolne, a od kolegów kwiaty i kolorowe zakładki.
    * W specjalnym zeszycie składają swój podpis odciskiem umoczonego w farbie kciuka.
    * Wychowawca dziękuje wszystkim za udział w spotkaniu i zaprasza rodziców wraz z pierwszakami do dalszego świętowania w klasie.

    Wykorzystano:

    1. Bełza Władysław: Kto ty jesteś?
    2. Drzał Elwira, Iwonna Skibińska -Czechowicz: Inscenizacje w nauczaniu zintegrowanym. Harmonia, Gdańsk 2000
    3. Kołodziejska Iwona : Teatrzyk dla klas młodszych. Płock 1997
    Opracowanie:ELŻBIETA KOŚCIAŃSKA
  • Podręczniki
    Wykaz podręczników na nowy rok szkolny 2022/2023.
    Oddziały zerowe
    Klasy 1-8 (do kupienia)
    Dla rodzica
    UBEZPIECZENIE UCZNIÓW na rok szkolny 2021/2022
    W D Ż
    Menu
    Komunikaty dyrektora
    NAUKA w SP1
    DLA RODZICÓW
    DLA NAUCZYCIELI
    PANEL INFORMACYJNY
    DLA ÓSMOKLASISTY

    Deklaracja dostępności

    Menu obiadowe

    Prawo szkolne
    O szkole
    Czersk i okolice
    Stowarzyszenie

    SU
    ZHP
    Pedagog i psycholog
    Logopeda
    Rzecznik Praw Ucznia
    Rycerstwo

    Zajęcia pozalekcyjne
    Kategorie newsów
    Terminarz 2021/2022
    Sukcesy i uroczystości

    Promocja Zdrowia
    Ekologia
    Sport
    Żeglarstwo
    Języki obce i regionalne
    Biblioteka
    Świetlica

    Opracowania n-li
    Plan lekcji

    Najlepsi uczniowie
    Gazetka szkolna
    Rozrywka
    Różne
    Dla ucznia
    Regulaminy
    Konkursy 2020/2021

    Zadania i ćwiczenia:
    Zadania interaktywne

    Przedmioty
    Technika:
    Technika (K.Mróz)

    Historia:
    Historia (M.Talewski)
    Nasze Konkursy
    Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Bezpieczne Wakacje"

    REGULAMIN
    Wyniki poprzednich edycji konkursu:
    rok 2022
    rok 2021
    rok 2020
    rok 2019
    rok 2018
    rok 2017
    rok 2016
    rok 2015
    rok 2014
    rok 2013
    rok 2012
    rok 2011
    rok 2010
    rok 2009
    rok 2008
    rok 2007
    rok 2006
    80627859 Unikalnych Wizyt
    Powered by PHP-Fusion © 2003-2024
    Kazimierz Kosecki SP1 Czersk
    Theme Designed by: Brimstone